Duyuru

Daralt
Henüz duyuru yok.

Teknik Muhabbetler - Fikir Alış Verişleri

Daralt

Yazar Hakkında

Daralt

HakanGunes Geziyor, çekiyor, yazıyor... Hayata yorumu bu... Find out more about HakanGunes
X
 
  • Süzgeç
  • Zaman
  • Göster
Tümünü Temizle
yeni yazılar

  • #16
    Birde Flash lari bilmeden kullananlar hertarafi esit aydinlatir. Flash larin cogunda zoom var yani lamba iceride teleskopik olarak one ve arkaya gecebiliyor, ilave olarak flash in ucuna isigi daraltan adaptorler takabiliyorsun. Istersen modelin sadece gozune flash cakabilirsin.

    ELEŞTİR


    • #17
      Cozunurluk ve mp farkli kavramlar. Cozunurluk veri toplama ve buna bagli olarak dosya boyutu ile ilgili. Mp ise sadece baski boyutu verir. Bir fotografi upscale yaptiginiz zaman mp artar, cozunurluk degismez. Bayer sensorlerde cozunurluk FF icin 20 mp civarinda durdu. 20 mp ve 150 mp ayni yada çok yakin cozunurluk veriyor. Ancak stacking yaptiginizda ilk cekimde enterpolasyon kopyalamanin olusturdugu sis perdesinin onune geciyorsunuz. Bu cozunurlugu artirmis gibi yapiyor, aslinda bu sekilde cozunurluk belirleyicisi olan veri toplamiyorsunuz sadece enterpolasyon kararlilasiyor. Piksel kaydirma ile yapilan yuksek cozunurluk cekimi ise tam spektrum da tum verileri toplamaya calisiyor fakat bu bayer duzenek temelinde yapildigi icin piksel sayisi fazlalasarak cozunurluk artiyor. Aslinda ayni cozunurluk daha dusuk piksellede alinabilinir.

      ELEŞTİR


      • Tapis106
        Tapis106
        Yorumu düzenle
        Yaaa Gökhan kardeşim, iyi-hoş diyorsun da, daha dün bana Turkcell-Dergilik uygulamasına gelen bağımsız İngiliz Nikon Dergisi "N-Photo"nun son sayısında, Nikon'un DSLR'ları ve aynasızları arasında yapılan bir karşılaştırmada D850 için mesela, mp sayısı yüksek olduğu için, pixel pitch de düşüyor, bu yüzden yüksek iso'lar da noise ve dynamic range bozuluyor diyor (Compared with the D750 and Z6, the increased megapixel count comes at the cost of high-ISO performance ve de As well as image noise increasing very noticeably at high-iso settings, dynamic range drops off), ama performance altında da "D850 works wonderfully and is capable of producing stunning high-resolution images with immense fine detail" yani "çarpıcı yüksek çözünürlüklü görüntüler" veriyor diyor. Yani çözünürlük mp'le artmış gibi gözüküyor, haaa benim M8'de çözünürlüğü artırmayı zaten mp artırmakla beklemiyorum ben, zaten öyle olsa, mp sayılarının birbirinden pek farkı olmasa, kimse yüksek çözünürlük için yüksek mp'e çıkmaz, düşük noise için daha düşük mp'lerde kalmaz, kimse bu devirde daha hızlı çalışabilmek ve videoda da bazı hızlara çıkabilmek için mp'yi düşük tutmaz vesselam. 😜📸

      • HakanGunes
        HakanGunes
        Yorumu düzenle
        Benim kafa patlattığım konudur... Upscale'yi kimin nasıl yapacağı, eldeki hangi veri ile bunuyapacağı, üzerine bir de sen ekstra (pikselleri zedeleyici) işlem yapıyorsan, bunun nasıl görüneceği, önemli konular...
        Ben somut olarak konuyu basite indirgedim... Bir Fotoğraf, kaç MP saklanmalıdır... Ki, şu anda hangi kamerayı tercih edeceğinle de alakalı bir soru bu...
        Bence bir fotoğraf, bizim ömrü hayatımızda görebileceğimiz max izleme ortamı olan, 8K'da saklanmalı minumum... Bu da, yaklaşık 34MP eder... Niye, çünkü 20 sene sonra belki 8K bir TV'miz/monitörümüz olacak, orada bakabileceğiz...
        Peki, 34MP olmazsa ne olacak, interpolasyonla, ya kullandığımız yazılım, yada TV/Bilgisayar onu kafasına göre büyütecek... Bu kolay ve iyi/şık bir şey de olabilir, yapay bir şey de olabilir, o zamanki teknolojiyi bilemem...

        Ama ama ama asla sadakat ise bir sınır çizmek ise konu, bence bir fotoğraf datası, bizim tipimizde kullanıcılar için 34MP olmalı (çok şey söylenebilir bu bir kabul...) interpolasyona maruz bırakılmamalı derim...

      • Kızılmaske
        Kızılmaske
        Yorumu düzenle
        Orhan abi, ISO ve DR ters orantilidir, ISO ne kadar artarsa DR o kadar azalir. Butun makina ve sensorlerde boyledir, piksel in fazlaligi ile ilgisi yok. Yok abi Z6 ve D850 cok yakin, ayni gibi cozunurluk verir, atiyorum cozunurluk farki yuzde 5 bile degildir. DP nin skalasindan iki makinayi sec bak. Videoda ne kadar dusuk mp varsa islemciye o kadar az yuk duser ve video kalitesi cok cok artar. Sony A7 SIII 12 mp ile mukemmel video ceker. Karanlikta cok daha hassas calisir. Bu pikseller buyuk oldugu icin degil, islemci daha verimli calistigindan. Piksel buyuk olunca daha fazla isik toplamiyor, ayni isigi topluyor..Hersey islemci gucunun verimine bagli.

    • #18
      Yaa Başgan, Gökhan kardeşim, filmli dönemde, bilhassa tepeden bakılan "twin lens reflex" tipi makinalarda, mesela benim Mammiya C33'de zaten flaşı yandan takmak zorundaydın. Ayrıca ordaki kızağa da değil, genelde "L" bracket'e takılırdı bunlar. Hattaa, benim fotoğrafa başladığım diyebileceğim Lubitel 2'de sadece buna takılabilirdi. O Metz'in menşuuuur çanta akülü flaşları, Leica'ya bile anca bracket'le takılırdı zaten. Bir de düğüncüler, zaten hiç bir zaman doğrudan yüze vurmuyorlar ki flaşı, hep tavana vururlar... O yüzden de, kırmızılı, allı-morlu, kahverengili tavana sahip salonları hiç sevmezler. Bunu yapan salonları bile zorlayıp, beyaza, beje çevirtmeye çalışırlar... Bizim gibi kongre, toplantı çekmek zorunda olanlar, 10 metreden 75 kişilik aile fotosunu flaşla çekecekse, flaşın zoomunu en genişe ayarlayıp, iso fazla yükselmesin diye, ahan da milletin gözüne vurur o flaşı, mecburiyetten 😜📸.

      ELEŞTİR


      • #19
        Hatirliyorum o tartismalari

        ELEŞTİR


        • #20
          Hakan abi Canon R5 iste saniyede 30 kare 8mp lik goruntu kaydediyor bunu fotograf olarak verebiliyormu bilmiyorum..videoyu dondurup alinca pek fotograf gibi olmuyor kacislarda.. Pana S5 de ona yakin 6K foto veriyor fakat hepsi net olarak..fotografi netlestirip sana veriyor. Enterpolasyon dedgimiz butun bayer sensorlerde fotografi olustururken yani raw kaydedilirken yapilan demozaic islemi sirasinda olan sey. Bayer sensorler gelen isigin yarisini alir diger yarisini almaz. Yani sen 50 mp fotograf cekiyorsan 25 mp lik isik verisi kaydeder sensor. 50 mp ye tamamlamak icin 25 mp den 25 mp lik kopya uretir.bu kopya enterpolasyon la olur. Fotografta sis perdesi olusturur sonra islemci bu sis perdesini gidermeye calisir. Enterpolasyonun faydasi fotograf gerceginden daha yumusak daha guzel gozukur.

          ELEŞTİR


          • #21
            Yaaa Gökhan kardeşim, iyi -hoş da, o zaman 180mm lensle (135 mm Jupiter, crop'la birlikte) çekim yaptığın 10p'lik M8 (keskinlik daha iyi o ayrı)'in karesinin göbeğinden aldığın crop, 24mp D600'le gene 180mm'le çektiğin aynı görüntünün aynı miktardaki göbeğinden aldığından niye çok daha az çözünürlük veriyor? Bu olay aynı markadaki 12mp'lik D3S ve 24mp'lik D600 için de geçerli. Haa benim daha yeni denediğim gibi o düşük mp'leri arttırırsın tamam da, ayırma gücü gene artmaz.

            ELEŞTİR


            • #22
              Analog veriyi dijitale çevirme süreçlerinde, analog bilgi ne kadar zenginse, dijitalleştirme de o kadar kaliteli olur, bu bir. ikincisi ise dijitalleştirme araçları, yani sensör ve işlemci (ayrıca üzerindeki yazılım haliyle) yine ne kadar gelişmiş teknoloji barındırıyorsa, sonuç o kadar iyi olur... Ki, Bayer sensörlerin kaabiliyetlerinin sınırlarını aşma çabaları da üreticilerin tercihleriyle de farklılaşıyor... Bu nedenle, takılmamak lazım bu kadar derinlere... Sonuç seni mutlu ediyorsa, gerisini kurcalamayacaksın...
              Ben de onu demeye çalıştım.... Ömrü hayatımı 34MP'lik bir izleme ortamıyla tamamlayacağım gibi görünüyor... Hah, bunu kaliteli bir cam ve enterpolasyon yapmadan (yada daha az yaptırarak) üretttiğim fotoğrafları izleyererek gerçekleştirebilirsem ne ala... Çünkü görüyorsun OLED TV'leri, bir de bunun 8K'larını düşün... Çılgın bir gelecek bizi bekliyor... Bir kere Etiyopyaya, Bir kere Hindistana, bir kere Peru'ya gidebileceğim belki belki... Onu da 20 sene sonra keyifle izleyebilmek için, iyi optikle çekilmiş, 34MP data ile yapmayı arzularım... Da, zor tabii.. Ya 30MP EosR alacağım yada 21MP EOSr6... R5 almak hayal...
              Dünya, fotoğraf sayesinde daha güzel

              ELEŞTİR


              • Tapis106
                Tapis106
                Yorumu düzenle
                "yani sensör ve işlemci (ayrıca üzerindeki yazılım haliyle) yine ne kadar gelişmiş teknoloji barındırıyorsa, sonuç o kadar iyi olur..." diyorsun ya Hakan Başganım, bak onu, gene aynı "N-Photo"'nun aynı sayısı, "aynı mp'e ve üst iso sınırına sahip Z7, gerek renk derinliğinde gerekse signal to noise'da D850'ye basar anam..." diyerek, birkaç sene daha yeni teknoloji Z7'nin daha eski D850'ye bastığını sööölüyo zaaten 😢📸...

              • HakanGunes
                HakanGunes
                Yorumu düzenle
                Bazen, öncelikler nedeniyle tercihler değişebilir... Mesela, amaç süratli bir makine çıkarmak ise üzerine de 6K hatta 8K video çeksin, bunu da küçük bir pille, soğutma yapmadan yapsın diyorsa üreticiler, başka bir şeylerden taviz vermek durumunda kalabilirler...

                Ama biz tüketiciler, o da olsun, bu da olsun, şu da olsun ... demekte olduğumuzdan, optimumun ne olduğu konusunda hem üreticiler, hem de biz tüketicilerin kafasının karışması doğal...

                Mesela, 201,1MP EosR6'nin fotoğrafı mı daha iyidir, 45 MP EosR5'in mi? Ne yaman çelişki değil mi?

                Çok MP'nin veridiği örneklem zenginliği ile diyelim görüntüyü 4K bir monitörde izlerken daha mı iyidir, yoksa 20,1 MP'li gürültü kirliliğine uğramamış EosR6'nın görseli daha mı iyidir? İyilik de nedir bu arada? Daha mı keskin olması, daha mı kontrast olması, griden gireye daha mı detay olması, renklerin daha mı doğru olması, nedir yani?

                4K UHDTV (2160p) 3840 × 2160 (8.3 megapiksel) çözünürlüğe sahip ise Nikon D700'ün 12.1 MP'lik görüntüsü, bu iki kameradan daha iyi mi sonuç verir?

                Yada hangi şartlarda verir? Deli konular yani...

              • Kızılmaske
                Kızılmaske
                Yorumu düzenle
                Teknoloji islemci ve yazilim uzerine gelisiyor. Raw kaydedilirken islemci devrede. Ne kadar az piksel, o kadar islemci gucu ve fotografin guzel gorunmesi. Ne kadar buyuk degil ne kadar az piksel o kadar low light yani iso basarisi. Sony 12 mp yerine 6 mp SIII yapsaydi gece deli gibi cekerdi cunku islemci hatasiz enterpolasyon kopyalama ve isleme yaparak raw olustururdu. ISO yu yukselttikce islemciye dusen veri azaldigi icin o verileri adam etmek cok daha kolaylasiyor ve ortaya enfes sonuc cikiyor. Huawei bayer yerine yesil agirlikli sensor kullaniyor, gelen isigin yuzde 70 ine yakinini kaydediyor. Eskiden sony RGBW sensor uretmisti yani RGB nin yanina monochrome tam alici piksel koyuyordu. Sonra diger tum firmalar buna benzer degisik sensorler urettiler. Hepsi veriyi daha fazla toplamak icin. Monochrom sensor gelen tum isigi kaydediyor, Leica nin monokrom sensorleri en iyi cozunurluk veren sensorler cunku tum isigi emiyorlar ama islemcileri gelismis degil.

            • #23
              Orhan abi, bu M8 raw fotoğraflarının yüksek MP de kaydedilmesi konusunu nereye yazdığımı unutmuş hatta, bu konu niye kimsenin dikkatini çekmedi diye düşünmüştüm. Meğer epey bir yazılıp çizilmiş. Eski dijitalfokus sitesinin sahibi/editörü İlker kardeşimizin sevimli ve foruma renk katan bir fanatizmi vardı. Aldığı, sahip olduğu makinaları ölesiye savunurdu ama okuduğunuzda bayağı mantıklı gelirdi. Ben oradan hatırlamıştım mevzuu.Fakat M8 sahibi olduğum günlerde ben de denedim, hatta belki de İlker'in tesiri ile bana öyle geldi ve yüksek piksel kaydın iyi olduğunu düşündüm. Lakin, o bir iki denemeden başka tüm fotoğraflarımı naturel çözünürlükte açıp dönüştürdüm. Ve fakat, M8 ve 75 mm ELmarit fotoğraflarıma bu gün bile baktığımda dibim düşüyor. Detay, derinlik vs harikulade doğrusu

              ELEŞTİR


              • #24
                Ha, bir de aynı anda elimde bulunan Leica M8 ve Nikon D700 fotoğraflarını karşılaştırdığımda, Nikon 12, Leica 10 MP olduğu halde nedense Leica daha yüksek çözünürlükte gibi gelirdi. Tamam Gökhan açıklamış, çözünürlük ve MP farklıdır diye, ama belki Leica'nın büyüsüdür, bana öyle geliyordu

                ELEŞTİR


                • #25
                  Turgay kardeşim, o 75 MM E lmarit yeni versiyon muydu? zira benim 9cm Elmar (filmli dönemden kal ma ama bayonetli) telemetre yle uyum sağlamıyor, ben özel yeni metrajla ma yaptım üstüne. Bu M8 ve 9 çıktıktan sonra imal edilen Voigtlander 15mm Superwide Hel liar'IM tam uyum sağlıyor telemetreye. Leitz summaron 3,5 cm f: 3.5 lens im vidalı ama, o basit adaptörüyle telemet rege neredeyse tam uyum sağlıyor. Bu ikisiyle hakkaten çok hızlı focus yapılıyor. Bir de sensor CCD. Zaten o yüzden renk derinliği yenilerden üstün. Bir de sadece Leitz'lar değil, Rus lensleri bile çok keskin.

                  ELEŞTİR


                  • fipar
                    fipar
                    Yorumu düzenle
                    Evet abi, 6bit kodlu yeni versiyon bir lensti
                Lütfen bekleyin...
                X